Ny aktivitet i Neset FK (Futsal/Gåfotball/Seniorfotball)

Postet av Geir Ude den 18. Aug 2024

Hei.

Neset Fotballklubb vurderer å opprette et nye tilbud til sine medlemmer.
Styret ønsker å sjekke interessen blant medlemmer og potensielle nye medlemmer.

Neset FK ønsker å tilrettelegge for aktiv fritid for alle, uavhengige av tidligere fotballferdigheter.
Ved å åpne opp for futsal, mer gåfotball og mer fotballaktivitet. Håper vi å kunne treffe enda flere utøvere som får en aktiv og sosial møtesteder gjennom egen hverdag.

Futsal

Det har kommet forespørsler fra foreldre om det er mulig å ha futsaltilbud gjennom Neset FK.
Styret i Neset FK har besluttet at vi skal sjekke interessen for idretten før vi lander ei avgjørelse om å tilby dette.

Det er ønskelig at svar meldes inn før 01.09, slik at det kan bli behandlet på styretsmøte den 03.09.2024.
Senere svar vil også bli tatt i mot.

Ved en eventuell opprettelse av et futsaltilbud, vil dette være et tilbud utenom fotballtilbudet.
Futsal er en egen idrett og vil da bli behandlet deretter.
Futsalltilbudet må ikke blandes med fotballtreninger innendørs.

Det er ikke nødt til å spille aktivt fotball for å kunne spille futsal.
Futsalsesongen går fra ca oktober til mars.

Ved opprettelse av tilbudet vil futsal bli den andre idretten Neset FK tilbyr.
Vi vil i utgangspunktet tilby futsal lik det er kamptilbud i krets.
Dette vil da 13år+, også senior.

Skulle du være oppført i annen idrettsklubb som fotballspiller, kan du fortsatt være futsallspiller for Neset FK.

For mer informasjon om futsal:
Futsal - Norges Fotballforbund

Ved interesse for å prøve denne nye idretten:

Påmelding - Futsal - Neset FK

Gåfotball

Neset FK vurderer å videreutvikle et tilbud til sine medlemmer.
Neset veteranene er allerede i gang med gåfotball i forbindelse med deres fredagskaffe.
Det er nok mange som er aktiv i jobb som da vil bli forhindret å kunne delta.

Klubben ønsker å legge til rette, hvis det er nok interesse for å ordne med gåfotball tilbud også til yrkesaktive medlemmer.

Klubben ønsker å legge til rette for at flere skal være aktive og ha en sosial møteplass gjennom hverdagen.

Gåfotball er ingen prestasjonsidrett. Det er lov å vinne, men folkehelse og glede skal være fokuset i konseptet. Tidligere nivå og erfaringer er derfor uvesentlig - gåfotball skal være inkluderende og åpent for alle!

Mer informasjon finnes på:
Hva er gåfotball? - Norges Fotballforbund

Ved interesse for å prøve denne type fotball?
Neset FK - Gåfotball - Google Skjemaer

Fotball

Neset FK sine seniorlag spiller ihht 4.divisjon kvinner og 5.divisjon menn. Damelaget er samarbeidslag sammen med IL Aasguten.
Det er også i dag en liten treningsgruppe på herresiden som trener 1gang i uken med varierende oppmøte.

Styret i Neset FK ønsker å sjekke om hvordan interessen er for å videreutvikle tilbudene blant seniorfotballen eller å ta fatt i dagens stall.

Ved interesse for å spille fotball, uavhengige av ønsket nivå:

Neset FK - Herrefotball

Neset FK - Damefotball

-------

Skulle det være noen spørsmål tilknyttet futsal, gåfotball eller fotballtilbudet i Neset FK.
Er det mulig å ta kontakt med styreleder i Neset FK, Geir Ude.

Kontakt (nesetfk.no)